Початок навчального року. Для учнів, батьків і вчителів - період адаптації. Ми будемо звикати до нових класів, вибудовувати нові стосунки, обдумувати нові ідеї, відновлювати чи започатковувати нові звички в режимі дня.
Думається, що саме на початку року варто приділити більше уваги організації класного середовища. Про це знають усі досвідчені вчителі.
CLASSROOM MANAGEMENT / Управління класом
4 характеристики добре організованого класу:
1. НАВЧАННЯ
Учні вчаться. Не відсижують, не відробляють повинність, не роблять вигляд, не заробляють оцінки як заробітчани...
Вчаться, тобто на уроках глибоко залучені в навчальну роботу.
2. РЕЗУЛЬТАТ
Учні розуміють, чого від них чекають, якого результату вони мають досягти.
Результат має бути озвучений, конкретний і чітко сформульований, його дійсно можна досягти за той час, що відводиться (наприклад, урок), і його виміряють. Діти мають знати, як "поміряють" результат. Знання про результат діяльності краще не формулювати репліками в стилі фільму жахів для залякування самостійними чи контрольними роботами, варто замінити на "ви всі можете досягти успіху і для цього ми вчимося". Дослідження переконливо доводять: якщо вчителі НЕ ВІРЯТЬ, що учень досягне успіху, учень може і не почати щось робити.
3. ЧАС
На уроці НЕ витрачається час на "зайві тілодвіжєнія": діти знають про всі організаційні моменти, привчені їх виконувати і це існує на рівні автоматизму. Виконувати організаційні процедури діти не вчаться одномоментно. Це досить довгий рутинний наполегливий безкрикливий процес, який не має травмувати ні дітей, ні вчителя.
4. АТМОСФЕРА
Атмосфера у класі орієнтована на роботу, але розслаблена, приємна. Без криків, моралізаторських повчань тощо. Дисципліна підтримується системою правил, домовленостей і хороших стосунків між учителем і учнями.
Щиро
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном