22 жовтня 2020 року в режимі онлайн відбулася позачергова сесія Глобальної конференції ЮНЕСКО з питань освіти, на якій главами держав, урядів та міністри з понад 70 країн світу була ухвалена Декларація щодо комплексу глобальних пріоритетних дій для захисту фінансування та зміцнення системи освіти від наслідків, спричинених пандемією COVID-19.
У заході брали участь Генеральний секретар ООН, президенти Кенії, Анголи, Демократичної Республіки Конго, Намібії, Колумбії, Руанди, Португалії, прем’єр-міністри Італії, Іспанії, Марокко та Норвегії, королева Бельгії Матильда, понад 65 міністрів освіти, у тому числі й Міністерство освіти і науки України.
Як наголосив Генеральний директор ЮНЕСКО Одре Азуле, освіта має бути головним пріоритетом для кожної країни, надійною опорою для розвитку суспільства. Наразі на фінансування освітньої галузі витрачається незначна частина коштів. Але слід розуміти, що спрямування грошей на її розвиток не є витратами. Фінансування освіти є найважливішою довгостроковою інвестицією у світле майбутнє.
Документ містить пріоритетні заходи, що будуть впроваджуватися з метою відновлення системи освіти до кінця 2021 року:
1. Захист національного та міжнародного фінансування передбачає збільшення обсягів інвестицій в освітню галузь та міжнародну фінансову допомогу освіті.
2. Безпечне відкриття шкіл передбачає створення безпечного та якісного освітнього середовища, укомплектованого висококваліфікованим шкільним персоналом, здатним швидко реагувати на зміни у навчальному процесі та відповідно до цього корегувати шкільний календар та навчальну програму.
3. Інклюзія, рівноправність та гендерна рівність полягає у посиленні готовності, стійкості, включеності та реагування гендерних аспектів освітніх систем з метою запобігання розширенню нерівності в освіті, забезпечення повернення всіх учнів до школи та навчального процесу, а також негайних дій для запобігання серйозних невдач в освітньому процесі.
4. Переосмислення викладання та навчання полягає у впроваджені заходів для професійного розвитку вчителів, зверненні уваги на їхній соціальний та емоційний добробут, забезпеченні соціального діалогу та їхньої активної участі у формуванні відновлення освіти.
5. Використання рівноправного зв’язку та технологій для навчання передбачає запровадження гібридних моделей навчання, що потребують адекватної інфраструктури, доступу до Інтернету та оцифрованих навчальних програм, володіння цифровим навичкам вчителів та студентів.
Під час надзвичайної сесії Глобальної конференції з питань освіти ЮНЕСКО заступник Міністра освіти і науки України Артур Селецький привітав ухвалення Декларації GEM 2020 та запевнив у дотриманні зобов’язань МОН у питаннях забезпечення якісного освітнього процесу в умовах безпрецедентної кризи COVID-19.
Він назвав заходи, які впроваджує МОН, що сприятимуть відновленню та зміцненню якості системи освітнього простору, а саме:
Під час засідання учасники заходу закликали міжнародну спільноту до інвестування в освітню галузь з метою запобігання катастрофи цілого покоління. Міжнародна компанія «Save Our Future» у співпраці з понад 600 громадськими організаціями, фондами, ЗМІ та молоддю презентувала Білу книгу, в якій запропоновані рекомендації для урядів світу щодо вдосконалення та розвитку систем освіти.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном