UA Рус

Навчально-тренувальна евакуація учнів зі школи: стратегічне планування та порядок дій

21 лютого 2022 2250 Друк
Навчально-тренувальна евакуація учнів зі школи: стратегічне планування та порядок дій

Наростання військової активності вздовж зовнішніх кордонів держави, загострення ситуації на Донбасі, масові повідомлення про мінування шкіл, лікарень, торгових центрів та інші тривожні новини спричинили панічний настрій в суспільстві, коли дорослі і діти перебувають в стані травматичної безпорадності та вразливості.

Для спрямування тривоги в продуктивне русло психологи рекомендують протиставити їй оперативні дії. Сама для цього важливо відпрацьовувати з дітьми потрібні дії на випадок надзвичайних ситуацій аби надати їм відчуття контролю над своїм життям.

Керівник Вінницького ліцею Олег Слушний на порталі «НУШ» поділився власним досвідом, як в школі проводять навчально-тренувальну евакуацію учнів.

Він зауважує, що навчально-тренувальні заходи в школі слід проводити не лише через потенційну небезпеку початку повномасштабної війни. Чітка послідовність дій має відпрацьовуватися регулярно на випадок будь-якої надзвичайної ситуації: пожежі, замінування будівлі, хімічної атаки тощо. Всі ситуації мають послідовно вивчатися, щоб діти та працівники школи знали, чим вони відрізняються і який алгоритм дій в разі настання кожної з них.

Олег Слушний зазначив, що в ліцеї планові навчання проводяться два рази на рік: у вересні до Дня здоров’я і в квітні до Всесвітнього дня охорони праці. До закладу освіти запрошують представників різноманітних служб. Поліцейські, лікарі та пожежники допомагають підвищити кваліфікацію працівників, а для дітей проводять лекції та тренінги.

Директор розповів, як в ліцеї проводять навчально-тренувальні заходи:

“Перед навчально-тренувальною евакуацією учні проходять теоретичну підготовку: шкільна медсестра, лікарі Центру первинної медико-санітарної допомоги надають теоретичні знання з профілактики захворювань та надання допомоги потерпілим. Активно допомагає Товариство Червоного Хреста, приїжджаючи з муляжами і відпрацьовуючи практичні навички з надання першої домедичної допомоги. Наприкінці відбувається лекція, яку проводить класний керівник саме про порядок дій під час надзвичайної ситуації”.

Ліцей має договір про співпрацю з місцевою пожежною частиною. Пожежники приїжджають до школи в повному спорядженні, проводять оглядово-екскурсійну бесіду для дітей молодших класів, а для учнів середньої та старшої – конкретні відпрацювання. На стадіоні під їхнім контролем розводиться , а потім пожежники навчають, як правильно гасити полум’я.

В День шкільного самоврядування традиційно до ліцею запрошують батьків, які розповідають про свої професії. Найчастіше запрошують саме лікарів, пожежників та поліцейських.

Олег Слушний проговорив послідовність дій у разі необхідності евакуювати дітей та працівників із будівлі школи:

  • Заступник, який відповідає за цивільний захист, натискає тривожну кнопку й у всьому ліцею звучить відповідний сигнал. Після цього він бере необхідні папки зі списками класів, покидає приміщення і готує місце, куди будуть евакуйовуватися працівники на учні.
  • Технічні працівники, почувши сигнал тривоги, відчиняють ті виходи, за які вони відповідають (всього їх п’ять).Педагоги говорять дітям залишити всі речі на своїх місцях, а в холодну пору року – захопити верхній одяг та взуття й вишикуватися для організованого виходу. Перевіривши, чи нікого не залишилося в класі та обов’язково взявши журнал, учитель виводить дітей на вулицю, де їх зустрічають відповідальні заступники. Тут вони звіряють кількість дітей зі списками евакуації та класним журналом, де відмічено відсутніх, та запитують про необхідність надання комусь допомоги.
  • Завдання заступників з охорони праці та безпеки життєдіяльності – проконтролювати, щоб усі працівники закладу також були евакуйовані, після чого запитати про їхній стан.
  • Директор покидає приміщення школи останнім, коли там уже нікого не залишилося. Заступники рапортують йому кожен про свою сферу.

Якщо клас розділено на підгрупи (як на англійській мові), то вчитель, у якого немає класного журналу, бере нотатник, де відмічено присутніх на уроці учнів.

Усі матеріальні цінності залишаються під наглядом системи внутрішнього відеоспостереження.

Підпишіться на email розсилку!
У кожному класі передбачено наявність ковдри, щоб учителі-предметники не бігли за своїм верхнім одягом до вчительської.

Директор ліцею розповів, що в у підвальному приміщенні ліцею підготовлено укриття на випадок воєнних дій, яке знаходиться в належному стані та двічі на рік обстежується шкільною комісією. Продукти тривалого зберігання школа не закуповує через відсутність таких вимог та фінансування. Щодо забезпечення питною водою в ліцеї розмішено резервуар на 120 л, який регулярно наповнюється водою та очищується. За необхідності можна спустити наявні в класі кулери з водою.

В закладі освіти діє психологічна служба, до якої входить соціальний педагог та психолог ліцею. Ними розробляються рекомендації як розмовляти з дітьми про надзвичайні ситуації, короткі пам’ятки для зняття стресу

Для сповіщення батьків ліцей має власний сайт, сторінки в інстаграм, фейсбук, телеграм, вайбер-чат.

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
Теги:
НУШ Школа
Місце в рейтингу новин: 606 місце
Рейтинг: 0 из 5 на основе 0 оцінок
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача