Укр Рус

"Тріада вдалого року" - Володимир Бєлий

22 грудня 2021 166 Друк
Тріада вдалого року - Володимир Бєлий

ШКОЛА – це про заняття за розкладом, у першу чергу.

У свій час, вже як завуч фізико-технічного ліцею для старшокласників після контрактної роботи в алжирських ліцеях, я не раз і не два нагадував нашим вчителям: «Хочете регулярно вдалих, або як мінімум безпроблемних уроків, то щоразу майте наступні три складових кожного свого заняття/уроку – НОВИЗНА – МУДРІСТЬ – ГУМОР.

З першим (новизна) у вчителів практично (щоправда тут є одне, незалежне від вчителів, велике «АЛЕ», про яке буде дещо нижче) немає жодних проблем, бо навчання будується щоразу на основі нової програмної теми.

Друге (мудрість) повністю у руках самого вчителя – потрібно не прозівати момент деякої втоми учнів від нової інформації, щоб використати у цій темі зачіпку до трансляції у поле уваги учнів певно порції філософської чи психологічної мудрої настанови. При чому, це має бути не довше ніж на 3-4 хвилини.

Звісно, що для цього треба бути таким вчителем, який багато читає поза межами своїх конспектів уроків та тримається у вільний час людей, які ще розумніші/інтелігентніші/культурніші/тощо ніж він сам.

З третім (гумор) найпростіше всього – треба просто мати почуття гумору. Щоправда для цього потрібно постійно перебувати у гарній фізичній формі, бо у хворобливому стані мало кому до жартів.

За такого не проблема на піку наступної моменту учнівської втоми знайти привід для жарту. Тільки ці жарти мають бути пов’язаними або з власною наукою, або з представниками цієї науки. Бо підлітки – це ще ті «жуки». Якщо ви будете просто їх розважати навіть однохвилинними анекдотами, то швидко поза спиною отримаєте «доноси», що я (учень) погано пишу атестації, бо він/вона замість нас вчити анекдоти травить.

Загалом за адекватно збалансованого застосування цієї тріади ваші учні з нетерпінням чекають ваших занять, бо їхнє підсвідоме весь час їм нагадує: «Цікаво, а що цього разу він/вона «видасть»?»

ЖИТТЯ – це не лише про холодильник, а ще й про телевізор, не в останню чергу.

А на телебаченні тримаються залізного правила – головредактор не пустить в ефір передачу, у якій не буде вплетено три ОБОВ’ЯЗКОВИХ складових: новизна, мудрість і гумор/розвага/цікаве.

Тут би нашим освітнім менеджерам вищого державного рівня та й звернути увагу на те, ЯКИМ недолугим є запропонований ними формат змісту освіти старшокласників щодо першої, і ГОЛОВНОЇ, складової (новизна) процесу взаємодії ведучого (учитель) і аудиторії, яка дивиться йому у вічі (учнів) !

У нас досі чи не весь той програмний зміст, який охоплював учнів 9-класу починає повторно «утоптуватися» у 10 – 11 класах.

Підпишіться на email розсилку!
Шкода, що не організаторам освіти старшокласників, а практикуючим вчителям випадає чути від своїх учнів обурливе: «О, господи, та ми ж вже це вчили. Невже немає чогось новішого?»

Звісно, що так реагують не всі, а лише ті, хто звик вчитися по-повній, а для більшості має місце оте прісно відоме тіньове: «Хто такий, хто весь час говорить, а його ніхто не слухає? – Учитель»

Володимир Бєлий

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Опитування
Як ви оцінюєте роботу Шкарлета С.М.
Голосувати

Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача