UA Рус

"Ще не вмерла українська фізматосвіта?" - Володимир Бєлий

21 листопада 2021 620 Друк
Ще не вмерла українська фізматосвіта? - Володимир Бєлий

Те, що в Україні на вчительські спеціальності з фізики, хімії та математики подається щороку все менше випускників 11-х класів, зовсім не означає, що фізматосвіта втратила актуальність у сучасні часи. Як, звісно, і природнича загалом.

Молодь просто знає про рівень окладів для спеціаліста-початківця з вищою освітою у сегменті освіти.

Українська інтелектуальна молода поросль, нажаль, не знає тієї життєво-прагматичної принади професії вчителя, якою послуговуються їхні ровесники у сотнях закордонних країн.

Там вчитель – це представник рідкісних професій, які можна перелічити на пальцях однієї руки, про які із заздрістю зауважують при нагоді тисячі представників інших спеціальностей: «Він – представник вільної професії, бо вивчився на ВЧИТЕЛЯ!»

По-перше, тамтешній вчитель практично не знає такої супутньої чи не кожному спеціалісту глобальної небезпеки як безробіття, як вимушеність перенавчатися для принципово іншої за сутністю діяльності, бо його професія взагалі зникає.

Вчитель є ВІЛЬНИМ від подібних турбот, бо ДЕРЖАВНА школа завжди була, є і буде.

По-друге, закордонний вчитель вільний від такої «державної» політики у сфері освіти, за якої у нього опісля успішного закінчення університету мав оклад, що «на руки» після відрахувань був би всього лише еквівалентом мінімальної зарплати, як те вже чверть століття поспіль «процвітає» в Україні.

По-третє, закордонного, зокрема й учителя-початківця, оточує світ таких цін на їжу, товари та послуги, що він завжди є вільним від проблеми де жити та на чому їздити. Всі закордонні вчителі й вчительки приїжджають на роботу на власних авто, а під час кожних канікул їздять на них закордон, щоб і життя інших побачити, і за своїм рідним краєм заскучати. На відміну від наших вчителів, яким необхідно під час канікул «відбути у закладі свої години по тарифікації».

Спасіння національної Школи фізико-математичної та природничої освіти, яку поки ще шанує закордонний світ, у кардинально НОВІЙ за сутністю її внутрішніх пріоритетів українській владі.

Не дати розчинитися у примітивному імітуванні освіти такому складного за рівнем наукоємного насичення сегменту, як вивчення фізики, хімії та математики зможе лише влада, котра спроможеться на введення у рази більшого ніж зараз окладу для вчителя-початківця. Хай як там складається з тими сегментами бізнесу, котрі «не можуть жити без «підтримки» з державного бюджету». За іншого, молодь проголосує за інше ногами – піде туди, де платять 15 – 20 тисяч гривень у місяць. Зокрема й у Польщі, приміром.

До речі, бюджет чи не кожного обласного центру чи не на третину складається з податків від вчителів та працівників дитячих садків, бо ж тут ніяк не створити тієї «тіні», з якої виростають статки, що не вкладаються ні у які рамки притомного, з точки зору чистоти та законності, підтвердження фінансових джерел їх забезпечення.

Фізматосвіта скрізь і завжди тримається переважно на чоловічих плечах, бо така специфіка складних за обсягами та глибиною абстрактних наукових основ фізики, хімії та математики, що зараз ще й підсилюється програмуванням та іншими елементами сучасної інформатики.

Підпишіться на email розсилку!

Яка притомна влада, якщо вона живе не одним днем і не за принципом «після нас хоч потоп», може ще інакше ніж цинічно-лицемірно декларувати підтримку фізматосвіти, але при цьому вести існуючу зараз політику фінансово-кадрової її «підтримки»?

Де ще є країни, у яких вчитель фізики/хімії/математики на свій оклад не може не те, що сім’ю забезпечити, а й самому жити як сучасна матеріально забезпечена людини, а тим більше почуватися представником ВІЛЬНОЇ і по-справжньому шанованої суспільством професії?

Де ще є країни, уряду яких «не пече» питання прозорого та відповідального збору податків, спрямованих на освіту, бо до закладів освіти (школи, ліцеї, університети) педагоги ходять (там приїжджають) не на розваги, а на складну та психологічно виснажливу роботу з дітьми жителів громади, а то й зі всієї області чи країни?

Володимир Бєлий

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача