Наближається річниця повномасштабного воєнного вторгнення рф в Україну, що спричиняє появу відчуття повторного переживання травматичного досвіду. Особливо чуттєвими до цього є діти, тому порушуючи тему річниці війни дорослі мають перебувати у збалансованому, емоційно стійкому стані. Відома психологиня Світлана Ройз надає поради вчителям, як спілкуватися з дітьми на уроках 24 лютого.
Психологиня наголошує, що переживання «синдрому річниці» є закономірним етапом у процесі опрацювання травматичного досвіду. У здоровому варіанті: минулі переживання зустрічаються із сьогоденням, з нашою теперішньою силою, здобутками та мають інтегруватися в досвід. Але також люди можуть відчувати «затоплення» минулим.
В день річниці війни не можна уникати цієї теми, однак слід бути готовим реагувати на запитання та емоції дітей. Важливо самим вчителям не спровокувати те, що може бути ретравмуючим.
«Дорослі не можуть знати, що саме стане найважливішим у досвіді дитини – конкретні знання, які ми даємо, чи відчуття близькості та підтримки, які дитина відчуває поруч із дорослими. Але, наприклад, вдячні випускники шкіл часто розповідають саме про повагу та підтримку вчителів. Тож на цьому педагогам варто зосередити свою увагу на уроці», - зауважує Світлана Ройз.
День у школі варто почати зі стабілізації.
Вчителі не можуть передбачити, з яким настроєм та в якому ресурсі учні прийдуть до школи чи приєднаються до онлайн-занять. Тому важливо на початку уроку стабілізувати їхній стан:
Учням можна запропонувати практику для відчуття сили «Яке ти джерело світла». Для цього вони мають визначити, яке це джерело:
Ця вправа допоможе дітям заспокоїтися та відчути більше сили.
Коли людина переживає стрес, вона може відчувати самотність. Тож нам важливо пам’ятати про те, що близькість – це наша сила. Ми є одне в одного. Ми можемо й нам важливо просити про допомогу. Тож варто нагадати учням про людей, які можуть підтримати їх. Але замість слів “мама”, “тато” краще використовувати слово “близькі”.
Якщо захочете дізнатися стан дітей, то запропонуйте показати його жестом “Барометр емоцій”:
Завершувати розмову з учнями Світлана Ройз пропонує пропозицією дії та відчуттям надії:
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном