UA Рус

Організація інклюзивного навчання в школах: Уряд затвердив порядок

15 вересня 2021 568 Друк
Організація інклюзивного навчання в школах: Уряд затвердив порядок

Сьогодні, 15 вересня 2021 року, під час засідання Уряду затверджено новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти. Відповідна постанова набуде чинності з 1 січня 2022 року.

Як наголосив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет. З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти за найкращими світовими стандартами  у закладах загальної середньої освіти почнуть впроваджуватися рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей учнів з особливостями розвитку.

Умови для здобуття освіти на рівні з іншими здобувачами освіти створюють органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти шляхом:

  • належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти;
  • підвезення учнів до закладів освіти і у зворотному напрямку;
  • забезпечення доступності території закладів освіти, будівель, споруд та приміщень для учнів, а також універсального дизайну закладів освіти;
  • забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітню програму;
  • облаштування та обладнання ресурсної кімнати та медіатеки;
  • залучення фахівців (з-поміж працівників закладу освіти та/або додатково залучених фахівців) для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) відповідно до потреб учнів;
  • забезпечення доступу учнів до інтернету, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.

Підпишіться на email розсилку!

Відповідно до Порядку, в разі наявності в школі кількох класів із здобувачами освіти одного року навчання учні розподіляються пропорційно між такими класами з урахуванням обсягу тимчасової або постійної підтримки учнів з особливими освітніми потребами (усі рівні підтримки):

  • не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
  • не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.

В разі виникнення в  учнів незначних, поодиноких труднощів, які можна подолати зусиллями закладу освіти, їм може надаватися підтримка першого рівня. Учні, які потребують першого рівня підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб. До з’єднаного класу (класу-комплекту) учні зараховуються без урахування кількості таких осіб.

За наявності в населеному пункті одного закладу освіти учні розподіляються між класами такого закладу освіти без урахування кількості таких осіб.

Якщо зусиль закладу освіти буде недостатньо, батькам буде рекомендовано звернутися до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб.

Там визначатиметься, який рівень підтримки під час освітнього процесу може надаватися такому учню.

Другий рівень надається учням, які мають труднощі ІІ ступеня прояву (труднощі легкого ступеня прояву).

Третій – надається учням, які мають труднощі ІІІ ступеня прояву (труднощі помірного ступеня прояву).

Четвертий  – особам з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву. Учням із найважчими ступенями прояву надається п’ятий рівень.

 

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача